وزیر داخله اتریش امروز سه شنبه (۳ نوامبر) اعلام کرد که مهاجم حملات مرگ‌بار وین، یکی از هواداران دولت اسلامی (داعش) بوده است. کارل نهامر ، وزیر داخله اتریش گفت که مهاجم که در حمله روز گذشته در وین کشته شد از هواداران دولت اسلانی “داعش” بوده است. دست‌کم ۶ مهاجم دوشنبه شب به چند […]

وزیر داخله اتریش امروز سه شنبه (۳ نوامبر) اعلام کرد که مهاجم حملات مرگ‌بار وین، یکی از هواداران دولت اسلامی (داعش) بوده است. کارل نهامر ، وزیر داخله اتریش گفت که مهاجم که در حمله روز گذشته در وین کشته شد از هواداران دولت اسلانی “داعش” بوده است. دست‌کم ۶ مهاجم دوشنبه شب به چند منطقه در مرکز وین حمله کردند. یک کنیسه و چند رستوران اهداف مهاجم بودند. وزارت داخله اتریش همچنین اعلام کرد دو مرد و یک زن در جریان این حملات جان خود را از دست داده اند.

وزیر داخله اتریش گفته است: با توجه به هماهنگ بودن و سازماندهی این حملات، بخ نظر می‌رسد دیگر مهاجمان هم خط فکری و سیاسی یکسانی با همقطار مقتول خود داشته اند. شب گذشته در یک حمله انتحاری به کنیسه یهودیان در وین اترش، یک تروریست با کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که شماری کشته و زخمی شدند. گفته می‌شود که در این عملیات چند تروریست دیگر هم شرکت داشته اند و اکنون متواری هستند.

  • نویسنده : نسرین متین