درحالیکه سطح نظامیان لمریکایی در افغانستان رو به کاهش است، ناروی اعلام کرد که حضور نظامیان این کشور در افغانستان تا سال ۲۰۲۱ تمدید می‌شود. اوله آندریاس لیندمن، سفیر ناروی در کابل در دیدار با حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی گفت: ناروی حضور نظامیانش در این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کرده […]

درحالیکه سطح نظامیان لمریکایی در افغانستان رو به کاهش است، ناروی اعلام کرد که حضور نظامیان این کشور در افغانستان تا سال ۲۰۲۱ تمدید می‌شود. اوله آندریاس لیندمن، سفیر ناروی در کابل در دیدار با حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی گفت: ناروی حضور نظامیانش در این کشور را تا پایان سال ۲۰۲۱ تمدید کرده است.

این در حالی است که روند کاهشی سطح نظامیان امریکایی مستقر در افغانستان به ۲۵۰۰ نفر جریان دارد و براساس توافقنامه امریکا با طالبان همه نیروهای خارجی مبتنی بر شرایطی مشخص باید تا ماه می سال آینده میلادی افغانستان را ترک کنند.

دفتر شورای امنیت افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو طرف در این دیدار درباره همکاری‌ها برای پیشبرد روند صلح نیز گفت‌وگو نمودند. گفتنی است که روز گذشته نیز ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت که کشورهای عضو این سازمان هنوز درباره خروج از افغانستان تصمیم نگرفته‌اند. دبیرکل ناتو همچنین روند صلح افغانستان را شکننده خواند و تصریح کرد که هیچ تضمینی برای موفقیت مذاکرات وجود ندارد.

  • نویسنده : مریم متین