وزارت امور خارجه پاکستان به روز چهارشنبه اعلان کرد که، یک هیئت طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر امروز برای یک سفر سه روزه وارد اسلام آباد خواهد شد.

وزارت امور خارجه پاکستان به روز چهارشنبه اعلان کرد که، یک هیئت گروه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر امروز برای یک سفر سه روزه وارد اسلام آباد خواهند شد. این وزارت خانه اعلام کرد که این هیئت از ۱۶ تا ۱۸ دسمبر به پاکستان سفر می کند و افزود که نمایندگان همچنین با شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه و عمران خان نخست وزیر دیدار خواهند کرد.

دفتر وزارت امور خارجه اظهار داشت: “بازدید هیئت سیاسی طالبان بخشی از سیاست پاکستان برای برقراری ارتباط با احزاب مهم افغانستان در روند صلح افغانستان با هدف تسهیل مذاکرات بین الافغانی است.”

وزارت امور خارجه بار دیگر تاکید کرد که اسلام آباد به حمایت از حل و فصل سیاسی گسترده برای صلح، ثبات و رفاه پایدار در افغانستان و منطقه ادامه خواهد داد. برادر و تیمش آخرین بار در ماه آگست به دعوت وزارت امور خارجه به پاکستان سفر کرده بودند تا در مورد روند صلح افغانستان با رهبری پاکستان گفتگو کنند.

پاکستان از اعلام توافق دولت افغانستان و طالبان استقبال کرده و گفته بود که این توافقنامه عزم مشترک طرفین برای ایجاد توافق با مذاکره را منعکس می کند. این در حالیست که پاکستان مدعیست که همواره نقش مهمی در روند صلح داشته و بارها و بارها به جهانیان در مورد صدمات در روند صلح هشدار داده و گفته است که دهلی نو مخالف صلح و ثبات در افغانستان است!

  • منبع خبر : جئو تی وی