وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ی گفته است پنجاه عضو گروه طالبان در درگیری با نظامیان افغان در ولایت قندهار کشته و زخمی شدند. وزارت دفاع اعلام کرد: در درگیری میان جنگجویان گروه طالبان و نظامیان افغان در ولسوالی‌های ” ژیری ” و ” ارغنداب “سی و هشت نفر از گروه طالبان کشته و دوازده […]

وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ی گفته است پنجاه عضو گروه طالبان در درگیری با نظامیان افغان در ولایت قندهار کشته و زخمی شدند. وزارت دفاع اعلام کرد: در درگیری میان جنگجویان گروه طالبان و نظامیان افغان در ولسوالی‌های ” ژیری ” و ” ارغنداب “سی و هشت نفر از گروه طالبان کشته و دوازده نفر از آن‌ها زخمی شدند.
این درگیری‌ها زمانی به وقوع پیوست که افراد گروه طالبان بر مواضع نظامیان افغان حمله کردند.

در همین حال سران گروه طالبان بار دیگر درباره ادامه حملات هوایی نظامیان امریکایی در افغانستان هشدار داد. قاری یوسف احمدی سخنگوی این گروه طالبان در بیانیه ای اعلام کرد : منطقه غیرنظامی « لاکوخیل » از توابع ولسوالی « ژیری » ولایت قندهار هدف حمله هوایی نظامیان امریکایی قرار گرفت که براثر آن ۱۰ غیرنظامی کشته شدند.
وی حملات هوایی نظامیان امریکایی را مغایر با توافقنامه امریکا – طالبان دانست و هشدار داد : در صورتی که حملات هوایی امریکا ادامه یابد گروه طالبان به آن پاسخ خواهد داد . اما سانی لگت سخنگوی نظامیان امریکایی در افغانستان با رد کشته شدن غیرنظامیان ، حمله هوایی به‌ مواضع طالبان را تایید کرد .