نشریۀ ورلد پولیتکس ریویو در گزارشی تحت عنوانی “ایالات متحده باید برای وضعیت بدتر از این در افغانستان آماده شود” به نشر رسانده است. در آغاز گزارش آمده که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به اصطلاح افغانی بین دو سنگ آسیاب گیر مانده است. ورلد پالیتکس ریویو نوشته است که به نظر می‌رسد دولت […]

نشریۀ ورلد پولیتکس ریویو در گزارشی تحت عنوانی “ایالات متحده باید برای وضعیت بدتر از این در افغانستان آماده شود” به نشر رسانده است.

در آغاز گزارش آمده که محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به اصطلاح افغانی بین دو سنگ آسیاب گیر مانده است. ورلد پالیتکس ریویو نوشته است که به نظر می‌رسد دولت امریکا دیگر تحمل بهانه‌جویی حکومت افغانستان در مذاکرات صلح با طالبان را ندارد.

نشریه به نامۀ اخیر انتونی بلینکن وزیر خارجۀ امریکا به رئیس جمهور غنی اشاره کرده و نوشته است که در همین نامه دیده می‌شود که امریکا تا چه حد برای پایان دادن به جنگ افغانستان جدی است.

ورلد پالیتکس ریویو همچنان نوشته است که رئیس جمهور بایدن سربازان کشورش را یا به اساس برنامۀ دونالد ترمپ رئیس جمهور پیشین از افغانستان بیرون خواهد کرد و یاهم چند ماه بعد از آن.

به نوشتۀ نشریه اگر صلح نشود، آنچنانی که بلینکن در نامۀ خود اشاره کرده، افغانستان درگیر یک جنگ ویرانگر و خونبار خواهد شد که هم برای امریکا و هم برای جامعۀ جهانی خطرناک است.

  • منبع خبر : سفیر نیوز