رییس ستاد ارتش امریکا اعلام کرد که پس از کاهش نظامیان این کشور در افغانستان دو پایگاه بزرگ ایالات متحده و چندین پایگاه ماهواره‌ای در افغانستان حفظ خواهند شد.

رییس ستاد ارتش امریکا اعلام کرد که پس از کاهش نظامیان این کشور در افغانستان دو پایگاه بزرگ ایالات متحده و چندین پایگاه ماهواره‌ای در افغانستان حفظ خواهند شد. به نقل از یو اس ای تودی، جنرال مارک میلی رییس ستاد ارتش امریکا اعلام کرد که پس از کاهش سربازان امریکایی در افغانستان دو پایگاه بزرگ ایالات متحده و چندین پایگاه ماهواره‌ای در افغانستان حفظ خواهند شد.

پنتاگون برنامه کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان به ۲۵۰۰ سرباز تا ۱۵ جنوری بنا به تصمیم اخیر دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا را مشخص کرده است. رییس ستاد مشترک ارتش امریکا روز گذشته در موسسه بروکینگز در واشنگتن جزئیات مربوط به کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان تا ۲۵۰۰ سرباز و ماموریت این نیروها در آینده را تشریح کرد.

میلی در اظهارات خود گفت که ارتش امریکا همچنین به دو مأموریت اصلی خود در افغانستان ادامه خواهد داد؛ همکاری با نیروهای امنیتی افغان که در حال جنگ با گروه طالبان هستند و انجام عملیات‌های ضد تروریستی علیه داعش و القاعده. میلی در صحبت های خود نخواست که سیاست جو بایدن، رئیس جمهور جدید امریکا در قبال افغانستان را پیش بینی کند، ولی او اضافه کرد که “آنچه بعد از آن پیش می‌آید، به عهده اداره جدید خواهد بود.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر