سازمان دیده بان امریکایی گزارش داد که خروج هزاران پیمانکار دفاعی امریکا از افغانستان تا اول ماه می ممکن است نتیجه ویران کننده تر را برای نیروهای افغانستان نسبت به نیروهای امنیتی این کشور از افغانستان باشد. این ارزیابی توسط جان سوپکو، بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان (SIGAR)، در حالی صورت گرفت که دولت بایدن […]

سازمان دیده بان امریکایی گزارش داد که خروج هزاران پیمانکار دفاعی امریکا از افغانستان تا اول ماه می ممکن است نتیجه ویران کننده تر را برای نیروهای افغانستان نسبت به نیروهای امنیتی این کشور از افغانستان باشد.

این ارزیابی توسط جان سوپکو، بازرس کل ویژه بازسازی افغانستان (SIGAR)، در حالی صورت گرفت که دولت بایدن طالبان و کابل را تحت فشار قرار می دهد تا توافق نامه فبروری ۲۰۲۰ را با وجود خشونت های شدید بررسی می کند.

توافق صورت گرفته توسط دولت ترامپ با طالبان مستلزم عزیمت همه نیروهای آمریکایی و غیرنظامی دیپلماتیک تا اول ماه می از جمله پیمانکاران دفاعی ایالات متحده است. سوپکو در یک نشست انلاین با حمایت مالی مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی ، گفت: از ماه اکتبر، بیش از ۱۸ هزار پیمانکار از جمله ۶ هزار امریکایی و ۷ هزار غیرامریکایی وجود دارد.

وی گفت که “خروج آنها” تا حد زیادی نادیده گرفته شده است، زیرا توجه به اینکه رئیس جمهور جو بایدن ۲۵۰۰ سرباز آمریکایی را بیرون خواهد کشید، متمرکز شده است. سوپکو با مرور گزارش جدید به کنگره و دولت در مورد خطرات بالا برای تلاش های بازسازی ایالات متحده، گفت: خروج پیمانکاران “ممکن است بیشتر از عقب نشینی نیروهای باقیمانده ما برای اثربخشی نیروهای امنیتی افغانستان مخرب باشد.”

دولت افغانستان به شدت به پیمانکاران و مشاوران خارجی متکی است”، وی ادامه داد که ۴۰ درصد آنها تجهیزات را نگهداری می کنند، زنجیره های ذخایر را مدیریت می کنند یا پرسنل امنیتی افغانستان را برای تجهیزات پیشرفته اموزش می دهند.

  • منبع خبر : رویترز