مقامات به روز پنجشنبه اعلام کردند، تنها چند روز پس از کشته شدن سه زن کارمند رسانه در منطقه، یک داکتر زن در انفجار بمبی در شهر جلال آباد در شرق افغانستان کشته شد. به گفته سخنگوی دفتر والی ولایت، در این حادثه او بوسیله بمب مغناطیسی چسبیده به وسیله نقلیه ای که او در […]

مقامات به روز پنجشنبه اعلام کردند، تنها چند روز پس از کشته شدن سه زن کارمند رسانه در منطقه، یک داکتر زن در انفجار بمبی در شهر جلال آباد در شرق افغانستان کشته شد. به گفته سخنگوی دفتر والی ولایت، در این حادثه او بوسیله بمب مغناطیسی چسبیده به وسیله نقلیه ای که او در آن سفر می کرد کشته شد. یک کودک نیز در اثر انفجار زخمی شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت انفجار را بر عهده نگرفته است، اما طی روزهای گذشته مقامات طالبان را مسئول حملات دانسته اند و داعش نیز مسئولیت حمله به کارکنان رسانه را پذیرفت. مقامات استخباراتی پیش از این تهدید مجدد علیه متخصصان زن را به مطالبات در مذاکرات صلح برای حمایت از حقوق آنها پیوند داده بودند.

این حملات در حالی صورت می گیرد که گمانه زنی ها در مورد آینده آمریکا در افغانستان، پس از آنکه دولت بایدن اعلام کرد قصد دارد توافقنامه خروج امضا شده با طالبان را بررسی کند، گسترده است.