لوید آستین وزیر دفاع امریکا به روز پنجشنبه به همتایان خود در ناتو تصریح کرد که واشنگتن نیروها را با بی نظمی از افغانستان خارج نخواهد کرد. آستین در دومین و آخرین روز جلسه وزرای دفاع ناتو که طی آن متحدان درباره عملیات ناتو در افغانستان و عراق و همچنین آمادگی نظامی صحبت کردند سخن […]

لوید آستین وزیر دفاع امریکا به روز پنجشنبه به همتایان خود در ناتو تصریح کرد که واشنگتن نیروها را با بی نظمی از افغانستان خارج نخواهد کرد. آستین در دومین و آخرین روز جلسه وزرای دفاع ناتو که طی آن متحدان درباره عملیات ناتو در افغانستان و عراق و همچنین آمادگی نظامی صحبت کردند سخن گفت. وزیر دفاع از ناتو برای تعهد آن به ماموریت حمایت قاطع به رهبری ناتو در افغانستان که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد تشکر کرد.

بر اساس بیانیه پنتاگون، او بر حمایت ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ تاکید کرد. در بیانیه آمده است: “او به متحدین گفت که ایالات متحده در حال بررسی کامل شرایط توافقنامه طالبان و آمریکا است تا مشخص شود که آیا همه طرفها به این شرایط پایبند بوده اند یا خیر!”. در ادامه این بیانیه آمده است: او به صراحت اعلام کرد که متعهد به مشورت با متحدین و شریکان در تمام این روند است. او به متحدین اطمینان داد که ایالات متحده اقدام به خروج عجولانه و بی نظم از افغانستان نخواهد کرد.

  • منبع خبر : آنادولو اجنسی