بلال سروری ژورنالیست افغان می گوید: “هیچ کجای کابل امن نیست. بسیاری از ژورنالیست های افغان به دلیل تهدید گسترده خشونت نمی توانند به جایی بروند تا مصاحبه کنند. چهار دهه است که زندگی در افغانستان با جنگ فلج شده است. اما به تازگی سلاح‌ها مستقیما متوجه ژورنالیست ها شده اند. فقط در مدت سه […]

بلال سروری ژورنالیست افغان می گوید: “هیچ کجای کابل امن نیست. بسیاری از ژورنالیست های افغان به دلیل تهدید گسترده خشونت نمی توانند به جایی بروند تا مصاحبه کنند.

چهار دهه است که زندگی در افغانستان با جنگ فلج شده است. اما به تازگی سلاح‌ها مستقیما متوجه ژورنالیست ها شده اند. فقط در مدت سه ماه حداقل ۵ ژورنالیست مشهور در یک سری حملات و بمب گذاری های هدفمند کشته شدند. بسیاری دیگر زخمی، تهدید، اختطاف و حتی زندانی شدند!

برخی از ژورنالیست ها بدلیل تهدیدهای امنیتی افغانستان را ترک کرده اند. اما علیرغم فضای ترسناک، رسانه ها به کار خود ادامه می دهند و کسانی که به هر دلیلی باقی می مانند خطرات را درک می کنند.

انیسه شاهد یکی از خبرنگارانی است که تصمیم به ماندن گرفته است. او معتقد است: “اگر یک امید برای افغان ها باقی مانده باشد، رسانه ها در افغانستان هستند. شاید من کشته شوم، اما من مجبورم کار کنم زیرا مردم از من انتظار دارند. سروری معتقد است که دولت تلاش مناسبی برای بهبود امنیت ژورنالیست ها انجام نمی دهد و جو ترس در کشور وجود دارد!

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : سفیر نیوز