دواخان مینه پال یکی از سخنگویان رییس جمهور افغانستان در صفحۀ تویتر خود نوشت که سران گروه طالبان فقط از گروه کوچک خود نماینده‌گی می‌کنند. ملاعبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، با محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران، در تهران ملاقات کرد. هیئت گروه طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر، هفتۀ گذشته، وارد […]

دواخان مینه پال یکی از سخنگویان رییس جمهور افغانستان در صفحۀ تویتر خود نوشت که سران گروه طالبان فقط از گروه کوچک خود نماینده‌گی می‌کنند.
ملاعبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر، با محمد جواد ظریف وزیر خارجۀ ایران، در تهران ملاقات کرد. هیئت گروه طالبان به رهبری ملاعبدالغنی برادر، هفتۀ گذشته، وارد تهران شد.
سایت وزارت امور خارجه ایران در خبرنامه ای نوشته است که هیئت گروه طالبان به ریاست ملابرادر که در تهران به سر می‌برد صبح امروز با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرده است.
در ادامه خبر نامه آمده است که آقای ظریف در این دیدار ضمن ابراز خشنودی از ایده تشکیل حکومت همه‌شمول با حضور همه اقوام و گروه‌های سیاسی در افغانستان گفته که: “تصمیمات سیاسی نمی‌تواند در خلا اتفاق بیافتد و تشکیل حکومت همه‌شمول باید در یک فرایند مشارکتی و با در نظرداشت ساختارها و نهادها و قوانین بنیادی مانند قانون اساسی شکل گیرد.
محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی گروه طالبان نیز در پیامی که به رسانه‌ها فرستاده گفته است که در این دیدار “در بارۀ مسایل مربوط به دو کشور و ضرورت صلح در افغانستان و منطقه” صبحت شد. پیش از این نیز نماینده‌گان سیاسی گروه طالبان به کشورهای همسایه همچون پاکستان و روسیه سفر کرده بودند.

  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر