محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به روز جمعه در جریان یک رویداد آنلاین توسط موسسه آسپن گفت که ناتو مایل است ماموریت خود را در افغانستان ادامه دهد اما برای انجام این کار به عوامل توانمند ایالات متحده نیاز دارد. غنی اظهار داشت: “ناتو بدون عوامل توانمند امریکا نمی‌تواند به ماموریت خود ادامه دهد. […]

محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به روز جمعه در جریان یک رویداد آنلاین توسط موسسه آسپن گفت که ناتو مایل است ماموریت خود را در افغانستان ادامه دهد اما برای انجام این کار به عوامل توانمند ایالات متحده نیاز دارد.
غنی اظهار داشت: “ناتو بدون عوامل توانمند امریکا نمی‌تواند به ماموریت خود ادامه دهد. این یک اتفاق نظر است. من با نخست وزیر استرالیا، نخست وزیر کانادا، نخست وزیر نروژ، صدراعظم مرکل و دبیرکل صحبت کرده ام. ناتو علاقه زیادی به ادامه کار دارد، اما آنها به عوامل ایالات متحده نیاز دارند.

غنی خاطرنشان کرد که برای ادامه ماموریت ناتو در افغانستان باید تعدادی از نیروها حضور داشته باشند. ایالات متحده هنوز در مورد حضور نیروهای خود در افغانستان به دلیل ادامه مذاکرات با طالبان و نگرانی در مورد عدم انجام تعهدات آنها در توافق نامه صلح، تصمیم نگرفته است.
اوایل روز پنجشنبه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با غنی به او اطلاع داد که ایالات متحده در حال بررسی توافقنامه صلحی است که با طالبان منعقد کرده است.

  • نویسنده : فرشته بهار
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر