وزیر امور داخله پاکستان شیح رشید احمد عنوان داشته است که ۵۶۲ مدرسه دینی در اسلام آباد وجود دارد که تنها ۹۲ مدرسه دینی از میان انها، راجستر شده در حکومت هستند و مابقی بدون مجوز و غیرقانونی مشغول فعالیت هستند. وی در جلسه ای مشترک میان وزیران حقوق، سانیس و دفاعی عنوان کرد که […]

وزیر امور داخله پاکستان شیح رشید احمد عنوان داشته است که ۵۶۲ مدرسه دینی در اسلام آباد وجود دارد که تنها ۹۲ مدرسه دینی از میان انها، راجستر شده در حکومت هستند و مابقی بدون مجوز و غیرقانونی مشغول فعالیت هستند.
وی در جلسه ای مشترک میان وزیران حقوق، سانیس و دفاعی عنوان کرد که هزاران مدرسه دینی در کشور بدون مجوز قانونی فعالیت می کنند. وی گفت در صورت لزوم، اسنادی را ارائه خواهد کرد.
براساس گزارشات منتشر شده، علاوه بر مدارس دینی در اسلام اباد، هزاران مدرسه دینی دیگری در کشور وجود دارد که تروریستان را به نام تعلیمات دینی اموزش می دهند و انها را برای فعالیت های تروریستی به افغانستان می فرستند.
یک منبعی که نخواست نامش فاش شود، دو ماه پیش به خبرگزاری سیحون اظهار داشت که در حال حاضر ۲ هزار مدرسه دینی در پاکستان برای اموزش در جنگ افغانستان وجود دارد.
به گفته این منبع، پاکستان در مجموع حدود ۲۰ هزار مدرسه دینی دارد که از این تعداد ۲ هزار مدرسه دینی، اطفال افغانها را اموزش می دهند و سپس انها را راهی افغانستان می کنند.

  • منبع خبر : سیحون نیوز