صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت مدعی شده است که پاسگاه دوآب قرارگاه‌ شابه‌ مربوط به شهرستان حصه‌ی اول پنجشیر نیز، از کنترل جنگجویان گروه طالبان خارج شده است. منابع محلی نیز گفته‌ اند که پس از پنج ساعت درگیری، ساختمان ولسوالی دره‌ی ولایت پنجشیر به دست نیروهای جبهه‌ی مقاومت افتاده است. این درگیری شام روز […]

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت مدعی شده است که پاسگاه دوآب قرارگاه‌ شابه‌ مربوط به شهرستان حصه‌ی اول پنجشیر نیز، از کنترل جنگجویان گروه طالبان خارج شده است. منابع محلی نیز گفته‌ اند که پس از پنج ساعت درگیری، ساختمان ولسوالی دره‌ی ولایت پنجشیر به دست نیروهای جبهه‌ی مقاومت افتاده است.

این درگیری شام روز گذشته آغاز شده است. شماری از نیروهای ارتش سابق به فرماندهی خالد امیری در این جنگ اشتراک دارند. نیروهای مقاومت در ولایت پنجشیر و تخار از شام امروز به جنگجویان گروه طالبان حمله کردند.

منابع محلی گفته اند که این نیروهای چندین قریه را از حضور افراد گروه طالبان در ولایات پنجشیر و تخار پاکسازی کردند. یک منبع محلی گفته است که موفقیت مبارزان ضد طالبان در دره هزاره پنجشیر به همه مردم و مبارزین مبارک است. او مدعی شده است ولسوالی آبشار از حضور افراد گروه طالبان پاکسازی شده است.

منابع محلی گفته اند که نیروهای مقاومت شهرستان دره مربوط ولایت پنجشیر را تصرف کردند. مرکز این ولسوالی در تصرف نیرو های مقاومت قرار دارد. جنگ در پشغور، و مناطق همجوار شهرستان دره، نیز آغاز شده است.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز