عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی گفته است، بحث‌های جدی میان هیأت‌های گفتگوکنندۀ دولت و گروه طالبان در دوحه، از فردا (چهارشنبه 19 قوس) آغاز می‌شود.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی گفته است، بحث‌های جدی میان هیأت‌های گفتگوکنندۀ دولت و گروه طالبان در دوحه، از فردا (چهارشنبه ۱۹ قوس) آغاز می‌شود. آقای عبدالله که امروز سه‌شنبه، (۱۸ قوس) در نشستی زیر نام «نشست ملی صلح، رسانه‌ها و جامعه مدنی» در کابل صحبت می‌کرد گفت: که مرحلۀ نخست گفت‌گوهای دوحه که بحث روی کارشیوه به پایان رسیده است و روز گذشته نیز دو طرف روی آجندا با هم گفت‌وگو کرده‌اند.

همین دو روز پیش بود که خبرهای نشر که هیأت دولت افغانستان و گروه طالبان بر سر طرزالعمل (دستور کار) مذکرات صلح در دوحه به توافق رسیدند. آقای عبدالله گفت: در روزهای گذشته هیأت دو طرف بر سر اجندای مذاکره گفتگو کردند و امروز، سه شنبه (۱۸ قوس) تیم‌های مذاکره کننده با تیم‌های خود مشورت خواهند کرد و فردا “بحث‌های مهم” آغاز خواهد شد.

با شروع گفتگوها بر سر طرزالعمل مذاکرات که ۸۰ روز به طول انجامید، خشونت‌ها نیز در این کشور به شدت افزایش یافت. آقای عبدالله گفت که خواست مردم افغانستان قطع دایم جنگ و برقراری آتش بس است. به گفته او وقتی به موضوع آتش‌بس از طرف طالبان توجه نمی‌شود، مردم این کار را ضعف دولت تلقی می‌کند.

  • نویسنده : فرشته بهار
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر