مسوولان در وزارت صحت گفته اند که موج سوم ویروس کرونا در تمام ولایات کشور شیوع کرده است. داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری در پیوند به وضعیت کشور معلومات داده گفت که ویروس کرونا هنوز سیر صعودی دارد و در تمام ولایات کشور شیوع کرده است. سرپرست وزارت […]

مسوولان در وزارت صحت گفته اند که موج سوم ویروس کرونا در تمام ولایات کشور شیوع کرده است.

داکتر وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت عامه، امروز در یک نشست خبری در پیوند به وضعیت کشور معلومات داده گفت که ویروس کرونا هنوز سیر صعودی دارد و در تمام ولایات کشور شیوع کرده است.

سرپرست وزارت صحت عامه، تاکید کرد که باتوجه به گسترش انتشار ویروس میزان مرگ و میر و اشغال بستر در مراکز صحی بیشتر شده است.

داکتر مجروح، از تدابیر وزارت صحت عامه مبنی بر مبارزه با ویروس کرونا یاد آوری نموده گفت که برای رسیده‌گی به بیماران کووید-19 در تمام ولایات تعداد بستر افزایش یافته است و هنوز هم ما در تلاش استیم تا تعداد بستر را به سطح کشور افزایش دهیم.

او هم‌چنان یاد آور شد که تمام مراکز صحی با امکانات و ضروریات طبی مجهز شده و تا هنوز هیچ مرکز صحی به کمبود امکانات و تجهیزات مواجه نشده است.

سرپرست وزارت صحت عامه با اشاره بر تلاش‌های وزارت صحت عامه مبنی بر حل چالش کمبود اکسیجن در کشور افزود:” در تمام شفاخانه کووید-19 شهر کابل دستگاه‌های تولید اکسیجن فعال شده است و ضروریات اکسیجن این شفاخانه‌ها در داخل این شفاخانه‌ها تامین می‌شود. هم‌چنان در ولایت‌های لغمان، کنر، لوگر، دایکندی، غزنی دستگاه‌های تولید اکسیجن فعال گریده و نیز قرار است در ده ولایت دیگر که ده دستگاه جدید خریداری شده است نصب و فعال گردد.”

داکتر مجروح، در ادامه سخنانش گفت: در ولایت بلخ دو تجار خییر با کشور ازبکستان قرار داد نموده و ریاست صحت عامه بلخ را در تامین اکسیجن همه روزه همکاری می‌کند و نیز اساس تفاهم‌نامه که با کشور ایران صورت گرفته هفته 40 تن گاز مایع اکسیجن را در ولایت هرات ارسال می‌کند.

افزون بر این، سرپرست وزارت صحت عامه، در پیوند به تطبیق واکسین کرونا صحبت نموده تصریح کرد که روند تطبیق واکسین به گونه جدی در تمام ولایات جریان دارد و قرار است 450هزار دوز واکسین استرازنکا تا ماه جولای به کشور برسد.

از سوی هم، داکتر مجروح، با ابراز نگرانی از بی اعتنایی مردم در عید پیشرو یاد آور شد که اگر مردم مانند عید سعید فطر توصیه های صحی را رعایت نکند این ویروس بیشتر از قبل گسترش خواهد یافت.

سرپرست وزارت صحت عامه، همکاری مردم را در امر کنترل و کاهش این ویروس مهم خوانده و از تمام شهروندان کشور خواست تا وزارت صحت عامه را با رعایت توصیه های صحی برای کنترل این ویروس همکاری نماید.