اسدالله خالد، وزیر دفاع کابل ادعا کرده است که ایالات متحده و ناتو حتی پس از خروج نیروهای خود از افغانستان به پشتیبانی هوایی خود از سربازان کابل ادامه می دهند. خالد که تازه پس از ماه‌ها مداوا از ایالات متحده بازگشته است، امروز در یک مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان نظامی در کابل گفت که […]

اسدالله خالد، وزیر دفاع کابل ادعا کرده است که ایالات متحده و ناتو حتی پس از خروج نیروهای خود از افغانستان به پشتیبانی هوایی خود از سربازان کابل ادامه می دهند.

خالد که تازه پس از ماه‌ها مداوا از ایالات متحده بازگشته است، امروز در یک مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان نظامی در کابل گفت که پشتیبانی هوایی امریکا حتی پس از خروج نیروهای ناتو از افغانستان ادامه خواهد یافت.

وی افزود که نیروهای دولتی توانایی بسیاری در دفاع از کشور دارند و به هیچ کس اجازه نمی دهند حتی فکر سرنگونی دولت باشند

خالد گفت که عقب نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان در جریان است و عقب نشینی نیروهای آمریکایی و ناتو از افغانستان احتمالاً تا ۱۱ سپتمبر سال جاری انجام می شود.

ایالات متحده گفته است که برای پایان دادن به حضور نظامی خود در این کشور، نیروهای خود را از افغانستان خارج خواهد کرد، اما اصرار دارد که در صورت نیاز، اهداف خود را در افغانستان دنبال خواهد کرد.

در هفته های اخیر، نیروهای خارجی پشتیبانی از همتایان افغان خود را پس گرفته و حملات هوایی را فقط در تعداد محدودی به جنگجویان طالبان انجام داده اند و تاکنون تلفات جانی گزارش نشده است.