وزیر امور خارجه هند جایشانکار در یک تماس تلیفونی همراه با وزیر امور خارجه افغانستان عنوان نمود که با روند تدریج کاهش نیروهای نظامی امریکا از افغانستان، هند تمایل دارد کمک های نظامی خود را به افغانستان افزایش دهد. براساس گزارش منابع نزدیک، از انجا که افغانستان در حال حاضر به گونه فعال در تلاش […]

وزیر امور خارجه هند جایشانکار در یک تماس تلیفونی همراه با وزیر امور خارجه افغانستان عنوان نمود که با روند تدریج کاهش نیروهای نظامی امریکا از افغانستان، هند تمایل دارد کمک های نظامی خود را به افغانستان افزایش دهد.
براساس گزارش منابع نزدیک، از انجا که افغانستان در حال حاضر به گونه فعال در تلاش است تا اجماع ملی و بین المللی را در مورد مذاکرات صلح بدست بیارود، این کشور قصد دارد تا حمایت برخی از دوستان قدیمی مانند هند را جلب کند.
اقای اتمر به روز جمعه در اکانت توییتری خود به تهیه واکسن کرونا در هند، به مقامات این کشور تبریک گفت و از حمایت های منطقه ای در مورد پروسه صلح افغانستان ابراز سپاسگذاری نمود.
آنها (جایشانکار و اتمر) همچنین در مورد کاهش خشونتها، ضرورت برقراری آتش بس هدفمند، حفظ دستاوردهای ۱۹ سال گذشته، پرداختن به موضوعات مربوط به پناهندگان افغان در هند و گسترش همکاری های دوجانبه بحث نمودند.
از زمانی که دولت افغانستان و ایالات متحده برای بازگرداندن طالبان به سیاست های اصلی تصمیم خود را گرفتند، هند از روند صلح در افغانستان پشتیبانی کرد، روندی که توسط افغان ها، تحت مالکیت افغان ها و تحت کنترل افغان ها باشد.
سال گذشته، مقامات دهلی نو در جریان دیدار با داکتر عبدالله عبدالله اطمینان دادند که بر مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در جهت توافق بالای تقسیم قدرت نظارت خواهند کرد و “مشارکت فعال” در مذاکرات صلح خواهند داشت.

  • منبع خبر : پرینت