برخی از اعضای شورای ولایتی و ساکنان ولسوالی زازی ولایت پکتیا ادعا کرده اند که نیروهای امریکایی کار ساخت یک پایگاه بزرگ نظامی را در آن سوی خط دیورند آغاز کرده اند. به گفته آنان این پایگاه هشت کیلومتر از مرز افغانستان دورتر است. اعضای شورای ولایتی پکتیا می‌گویند که اکمالات از طریق زمین و […]

برخی از اعضای شورای ولایتی و ساکنان ولسوالی زازی ولایت پکتیا ادعا کرده اند که نیروهای امریکایی کار ساخت یک پایگاه بزرگ نظامی را در آن سوی خط دیورند آغاز کرده اند.
به گفته آنان این پایگاه هشت کیلومتر از مرز افغانستان دورتر است. اعضای شورای ولایتی پکتیا می‌گویند که اکمالات از طریق زمین و هوا به این منطقه صورت می گیرد.
درهمین حال، باشندگان ولسوالی زازی آریوب نیز می گویند که کار ساخت این پایگاه به شدت جریان دارد و آنان می بینند که همه روزه چرخبال ها، مواد ساخت و ساز می‌آورند.
این درحالیست که مقامات محلی این ولایت و مقامات امریکایی دراین باره تاهنوز چیزی نگفته اند. ازسویی هم منابع گفته اند که این پایگاه چندبرابر بزرگتر از پایگاه نظامیان امریکایی در لوگر است. پیش از این وال استریت ژورنال همچنین به نقل از مقامات امریکایی گزارش داد که در کنار منطقه آسیا میانه، سربازان آمریکایی بعد از خروج از افغانستان می توانند به یک یا چند مقر نیروهای آمریکا در خلیج فارس اعزام شوند.
جورج دابلیو بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا به فاکس نیوز گفت: «فکر نمی‌کنم خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان ضروری باشد. عمیقاً نگران این هستم که بدون حضور ما، در منطقه خلأ ایجاد شود.»
ماه گذشته رئیس‌جمهور بایدن اعلان کرد که تا ۱۱ سپتامبر – بیستمین سالگرد حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلو – تمام نیروهای ایالات متحده را افغانستان خارج خواهد کرد.