جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته است، انتظار می رود جو بایدن رئیس جمهور امریکا در مورد افغانستان و همچنین سوریه، لیبی، روسیه و چین، در دیدار آینده خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفتگو کند. سالیوان به خبرنگاران گفت: ” آنها در مورد افغانستان صحبت خواهند کرد، بویژه چگونگی اطمینان […]

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده گفته است، انتظار می رود جو بایدن رئیس جمهور امریکا در مورد افغانستان و همچنین سوریه، لیبی، روسیه و چین، در دیدار آینده خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفتگو کند.

سالیوان به خبرنگاران گفت: ” آنها در مورد افغانستان صحبت خواهند کرد، بویژه چگونگی اطمینان از اینکه سفارتخانه های ما می توانند به روشی امن و مطمئن در افغانستان بمانند تا بتوانند همه کارهایی را که ما می خواهیم در تامین دولت افغانستان انجام دهیم را کنترل کنند.”

او اظهار داشت: “روابط امریکا و ترکیه دارای چالش هایی از جمله موضوعات مرتبط با حقوق بشر و همچنین موضوعات سیاسی و اقتصادی است که باید مورد بحث قرار گیرند!”

بایدن روز دوشنبه با اردوغان دیدار خواهد کرد. در ۱۶ جون نیز بایدن با پوتین در ژنیو دیدار خواهد کرد. افغانستان از محور های اصلی این دیدارهاست.