استرالیا قرار است سفارت خود را در کابل، جایی که قرار است نیروهای استرالیایی در اواخر سال جاری از آنجا خارج شوند تعطیل کند. به گزارش شینهوا، بر اساس بیانیه مشترک رسانه ای روز سه شنبه، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون و وزیر امور خارجه ماریس پین گفتند که ساختمان سفارت در تاریخ ۲۸ می […]

استرالیا قرار است سفارت خود را در کابل، جایی که قرار است نیروهای استرالیایی در اواخر سال جاری از آنجا خارج شوند تعطیل کند. به گزارش شینهوا، بر اساس بیانیه مشترک رسانه ای روز سه شنبه، نخست وزیر استرالیا اسکات موریسون و وزیر امور خارجه ماریس پین گفتند که ساختمان سفارت در تاریخ ۲۸ می بسته خواهد شد.
در بیانیه آمده است: “استرالیا انتظار دارد که این اقدام موقتی باشد و پس از اجازه شرایط، حضور دائم در کابل را از سر بگیریم.”
این بیانیه افزود: “خروج نیروهای بین المللی و همچنین نیروهای استرالیایی از افغانستان طی چند ماه آینده، فضای امنیتی نامناسبی را ایجاد می کند که در آن به دولت توصیه شده است که برای حمایت از حضور مداوم دیپلماتیک ما ترتیبات امنیتی مناسبی وجود ندارد.
از آنجا که اوضاع امنیتی در افغانستانی همچنان پیچیده است و تروریسم همچنان مبهم است، تحلیلگران تصمیم ایالات متحده را غیرمسئولانه می دانند و نسبت به تشدید درگیری های داخلی و اقدامات تروریستی گسترده تر هشدار می دهند.
وضعیت امنیتی در افغانستان جنگ زده طی هفته های گذشته بدتر شده است زیرا شبه نظامیان طالبان با حمله به نیروهای دولتی و انجام حملات انتحاری، حملات خود را شدت بخشیده اند.