سران جی ۷ روز یکشنبه به دنبال نتایج نشست سه روزه اتحاد غیررسمی بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده امریکا، فرانسه و جاپان که در شهر تفریحی کاربیس خلیج انگلیس برگزار شد، با انتشار اطلاعیه ای از همه طرف های افغانستانی خواستند، که مسئله کشورشان را از راه گفت و گو حل کنند. در بیانیه […]

سران جی ۷ روز یکشنبه به دنبال نتایج نشست سه روزه اتحاد غیررسمی بریتانیا، آلمان، ایتالیا، کانادا، ایالات متحده امریکا، فرانسه و جاپان که در شهر تفریحی کاربیس خلیج انگلیس برگزار شد، با انتشار اطلاعیه ای از همه طرف های افغانستانی خواستند، که مسئله کشورشان را از راه گفت و گو حل کنند.

در بیانیه جی ۷ آمده است: “ما از همه طرف های افغانستانی می خواهیم که مقیاس خشونت را کاهش داده و موافقت کنند که گام هایی را بردارند که به اجرای موفقیت آمیز آتش بس دائمی و جامع و همچنین تعامل کامل در روند صلح کمک کند”.

کشورهای جی ۷ به این نتیجه رسیده اند: “یک توافق سیاسی پایدار فراگیر تنها راه دستیابی به صلح عادلانه و پایدار به نفع همه افغانستانی ها است”.

سران جی ۷ بیان کرده اند: “ما مصمم هستیم که به حمایت از دولت افغانستان برای تأمین نیازهای فوری امنیتی و انسانی این کشور و کمک به مردم افغانستان از جمله زنان، جوانان و اقلیت ها که متعهد به حفظ حقوق و آزادی های که به سختی بدست آورده اند، ادامه دهیم”.

یادآوری می کنیم، که در هفته های پسین درگیری ها در بیشتر ولایت های افغانستان میان نیروهای دولتی و جنگجویان گروه طالبان افزایش پیدا کرده است.

  • نویسنده : سوسن رحمانی
  • منبع خبر : سفیر نیوز