سکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که گروه طالبان از راه جنگ در افغانستان به قدرت نخواهند رسید. او این اظهارات را در دیدار از قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان گفته است.

سفیر: سکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو در افغانستان گفته است که گروه طالبان از راه جنگ در افغانستان به قدرت نخواهند رسید. او این اظهارات را در دیدار از قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال افغانستان گفته است.

فرمانده نیروهای حمایت قاطع گفته است نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قابلیت بالای رزمی دارند و گروه طالبان از راه جنگ به قدرت نخواهند رسید. گروه طالبان از هجده سال به این‌سو با نیروهای امنیتی و داخلی در حال جنگ هستند و می‌گویند: افغانستان از سوی نیروهای خارجی اشغال شده است.

در یک خبرنامه قول اردوی ۲۰۹ شاهین آمده است که جنرال سکات میلر عصر روز گذشته (شنبه، ۱۹ دلو) در دیدار با فرماندهان این قول اردو گفته است که نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان توانستند وضعیت بلخ را به گونه جدی تغییر داده و ضربات سختی به جنگجویان گروه طالبان وارد کنند.

در این خبرنامه آمده که میلر بر ادامه روند آزادسازی مناطق از کنترول گروه طالبان تاکید کرده، پیشروی ها و سرکوب جنگجویان طالبان را حاصل هماهنگی و برنامه ریزی های منظم نیروهای ارتش خوانده است.

وی صلح را آرزوی دیرینه‌ مردم افغانستان دانسته و تاکید کرده که همه تلاش ها بر این است تا با حفظ دست آوردهای ۱۸ ساله‌ مردم افغانستان، صلح برقرار گردد.

این سفر میلر در حالی به قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال صورت گرفته که او و اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع روز پنجشنبه هفته گذشته به ولایت هرات رفته و از قول اردوی ۲۰۷ ظفر بازدید کرده بودند.

  • نویسنده : احمد مصدق
  • منبع خبر : خبرنامه حمایت قاطع