نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اعلان کردند که نیروهای امنیتی کشور در بیست و چهار ساعت گذشته افراد گروه طالبان را در چندین ولایت سرکوب کرده‌اند. وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد: " انس " یک سرکرده محلی گروه طالبان در ضد حمله نظامیان افغان در ولسوالی " میوند " ولایت قندهار به همراه چهار عضو دیگر این گروه زمانی کشته شدند که بر مواضع نظامیان افغان حمله کردند.

نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اعلان کردند که نیروهای امنیتی کشور در بیست و چهار ساعت گذشته افراد گروه طالبان را در چندین ولایت سرکوب کرده‌اند. وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ی اعلام کرد: ” انس ” یک سرکرده محلی گروه طالبان در ضد حمله نظامیان افغان در ولسوالی ” میوند ” ولایت قندهار به همراه چهار عضو دیگر این گروه زمانی کشته شدند که بر مواضع نظامیان افغان حمله کردند. همچنین پنج عضو دیگر گروه طالبان در درگیری مشابه در ولسوالی ” پنجوایی ” قندهار کشته شدند.
وزارت دفاع افغانستان همچنین از کشته شدن شانزده نفر از گروه طالبان در عملیات نظامیان افغان در ولسوالی‌های ” گیزاب ” و ” دهراوود ” ارزگان خبر داد، در این درگیری یازده نفر از گروه طالبان زخمی شدند. وزارت امور داخله نیز امروز اعلام کرد: نیرو‌های پولیس یک موتر باربری مملو از مهمات را در شهر قندهار مرکز ولایت قندهار کشف کردند، از این موتر هزاران گلوله سلاح‌های سبک به دست آمده است.
وزارت داخله همچنین از کشته شدن یک تروریست در درگیری با نیرو‌های پولیس در ولایت خوست خبرداد، این فرد در ترور‌های هدفمند دست داشت. فردوس فرامرز سخنگوی پولیس کابل نیز از جلوگیری از انفجار تروریستی در شهر کابل خبرداد و گفت: نیرو‌های پولیس یک مین کار گذاشته شده در یکی از مناطق حوزه پنجم امنیتی شهر کابل را کشف و خنثی کردند.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر