مسوولان در ولایت بامیان گفته اند که ولسوالی سیغان این ولایت که روز سه‌شنبه، بیست‌ودوم سرطان به تصرف جنگجویان گروه طالبان درآمده بود، دوباره از کنترل جنگ‌جویان این گروه آزاد شد. به گفته این مسوولان نیروهای امنیتی صبح روز جمعه، بیست‌وپنجم سرطان، مرکز این ولسوالی را در اختیار گرفته‌اند. به گفته‌ی معاون والی بامیان، نیروهای […]

مسوولان در ولایت بامیان گفته اند که ولسوالی سیغان این ولایت که روز سه‌شنبه، بیست‌ودوم سرطان به تصرف جنگجویان گروه طالبان درآمده بود، دوباره از کنترل جنگ‌جویان این گروه آزاد شد.

به گفته این مسوولان نیروهای امنیتی صبح روز جمعه، بیست‌وپنجم سرطان، مرکز این ولسوالی را در اختیار گرفته‌اند. به گفته‌ی معاون والی بامیان، نیروهای امنیتی به سرعت درحال پیشروی است و در دیگر بخش‌های این ولسوالی را نیز «تصفیه شده حساب کنید.» آقای عتیق گفت که «مطمئن هستم تا دهن سیغان دیگر کسی ایستاد نمی‌شود.»

ولسوالی‌های کهمرد و سیغان ولایت بامیان روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری بدون درگیری به تصرف گروه طالبان درآمده بودند. مسوولان محلی بامیان می‌گویند که پس از آزادسازی سیغان، عملیات پاکسازی ولسوالی کهمرد نیز از وجود طالبان راه‌اندازی خواهد شد.

  • منبع خبر : سفیر نیوز