وزیر خارجه آلمان، چین را ابرقدرت آینده جهان نامیده و خواستار ایجاد استراتژی واحد اتحادیه اروپا در قبال این کشور شد. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه Bild am Sonntag گفته است: “چین – ابرقدرت آینده خواهد بود، چین – بزرگترین شریک تجارتی آلمان است”. وی افزوده است: “هر چه باشد، […]

وزیر خارجه آلمان، چین را ابرقدرت آینده جهان نامیده و خواستار ایجاد استراتژی واحد اتحادیه اروپا در قبال این کشور شد. هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه Bild am Sonntag گفته است: “چین – ابرقدرت آینده خواهد بود، چین – بزرگترین شریک تجارتی آلمان است”. وی افزوده است: “هر چه باشد، ما نباید روابط با چین را به مسایل اقتصادی و تجارتی محدود کنیم، ما به استراتژی واحد اروپایی نیاز داریم تا از ارزش‌های آزاد ما دفاع کنیم”.

واکنش آلمان به خروج نیروهای امریکایی از این کشور
ماس با ابراز نظر درمورد اتهامات علیه چین مبنی بر پنهان‌کاری در موضوع ویروس کرونا، گفت: “در جهان کشورهای زیادی است که در نخستین هفته‌ها مرتکب اشتباه در مبارزه با ویروس شدند… البته که ما نیاز به شفافیت کامل داریم تا بتوانیم منشای ویروس را پیدا کنیم. من مطمینم که بالاخره این به مفاد چین هم است”. ماس خاطر نشان ساخت که دلیل به تعویق اندختن نشست اتحادیه اروپا و چین که قرار بود در ماه سپتمبر برگزار شود، تنها پاندمی است. وی ابراز امیدواری کرد که این نشست تا اخیر سال جاری برگزار شود.

  • نویسنده : نسرین متین
  • منبع خبر : هفته نامه سفیر