لیگ قهرمانان اروپا بنابر شیوع و گسترش بیماری ویروس کرونا برای یک سال به تعویق افتاد. قرار بود این رقابت‌ها از ۱۲ جون تا ۱۷ جولای امسال در ۱۲ کشور اروپایی برگزار شود. اما یوفا یعنی فدراسیون فوتبال اروپا روز (سه شنبه، ۱۷ مارچ) اعلام کرد که این بازی‌ها تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده […]

لیگ قهرمانان اروپا بنابر شیوع و گسترش بیماری ویروس کرونا برای یک سال به تعویق افتاد. قرار بود این رقابت‌ها از ۱۲ جون تا ۱۷ جولای امسال در ۱۲ کشور اروپایی برگزار شود. اما یوفا یعنی فدراسیون فوتبال اروپا روز (سه شنبه، ۱۷ مارچ) اعلام کرد که این بازی‌ها تا سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است.

انتظار می‌رود رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا از ۱۱ جون تا ۱۱ جولای سال آینده با اشتراک ۲۴ تیم اروپایی برگزار شود. در حال حاضر تمامی رقابت‌های فوتبال کلب‌های اروپا به خاطر گسترش ویروس کرونا با لغو و تاخیر به‌همراه شده‌است.

مسابقات ورزشی در ایتالیا تحت الشعاع شیوع بیماری کرونا قرار گرفته و سهام باشگاه‌های “سری آ” سقوط کرده است. در آسیا اما تبعات این بیماری شدیدتر بوده است.

دولت ایتالیا به دلیل اپیدمی ویروس کرونا تمامی رویدادهای ورزشی در استان‌های شمالی این کشور را لغو کرد. در پنج استان لمباردی، امیلیا-رومانیا، ونتو، پیمونت و فریولی ونتزیا جولیا کلیه مسابقات ورزشی فعلاً تا اول مارس لغو شدند.

این تعطیلی‌ها البته شامل منطقه ائوستا، محل برگزاری مسابقات جام جهانی اسکی مارپیچ سرعت در لا توئیل نمی‌شود.

فوتبال ایتالیا هم از لغو و تعویق بازی ها فعلا مستثنی شده است. طبق تصمیم مسئولین ورزش این کشور مسابقات برگزار می‌شوند، اما بدون تماشاگر. وینچنزو اسپادافورا، وزیر ورزش ایتالیا در این رابطه توضیح داد که برای برخی از رویدادهای ورزشی این امکان وجود دارد که “پشت درهای بسته” برگزار شوند. این مقررات فعلاً شامل بازی‌های این هفته سری آ و بازی اینتر میلان در لیگ اروپا مقابل لودوگورتس رازگراد بلغارستان است که بدین ترتیب پنجشنبه در استادیوم سن سیرو بدون حضور تماشاگر برگزار می‌شود.

  • نویسنده : زهرا یوسفی
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر