بی‌بی‌‌سی نیز در این باره نوشت: فدراسیون فوتبال انگلیس نیز اعلام کرده که رویکردی منطقی را در مقابل چنین اعتراضاتی در نظر خواهد گرفت. 4 بازیکن لیگ آلمان مانند جیدون سانشو فوروارد انگلیسی بورسیا دورتموند به دلیل حمایت‌های ابتدایی و آشکار خود از تظاهرات ضد نژادپرستی در پی مرگ جورج فلوید از سوی مقامات بوندس‌لیگا مورد بازخواست قرار گرفتند.

بازیکنان لیگ برتر انگلستان اجازه دارند قبل یا حین بازی فوتبال در اعتراض به نژادپرستی زانو بزنند. به نقل از خبرگزاری فرانسه، بازیکنان تیم‌های لیگ برتر فوتبال جزیره می‌توانند در اعتراض به نژادپرستی در ابتدا یا حین بازی زانو بزنند. زانو زدن نماد اعتراضات جدید علیه نژادپرستی پس از کشته شدن جورج فلوید یک مرد سیاه پوست امریکایی در جهان است. این حرکت پس از آن شکل گرفت که یک افسر پولیس امریکا، یک سیاه پوست غیر مسلح را روی زمین خواباند و زانویش را روی گردن وی قرار داد و باعث خفگی او شد.

جمله زندگی سیاهان مهم است در ۱۲ مسابقه اول این لیگ جایگزین نام بازیکنان روی تی‌شرت‌های ورزشی خواهد شد. این لیگ همچنین از بازیکنانی که قبل یا در حین بازی زانو بزنند نیز حمایت می‌کنند. پیش از این نیز بازیکنان فوتبال در آلمان با ژست‌هایی همبستگی خود را با معترضان به مرگ جورج فلوید امریکایی نشان دادند. بازیکنان تیم برتر انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کردند: ما بازیکنان با هدفی واحد برای از بین بردن تعصب نژادی در کنار یکدیگر ایستاده‌ایم. بازیکنان ۲۰ باشگاه ورزشی انگلیس در پیام مشترک خود اعلام کردند که به جامعه‌ای بر پایه احترام و برابری فرصت‌ها برای همگان بدون در نظر گرفتن رنگ یا عقاید آن ها متعهدند.

زانو زدن تیم فوتبال لیگ برتر

نشان زندگی سیاهان مهم است در کنار علامت تشکر از کادر درمان بر روی تی‌شرت‌های ورزشی بازیکنان قرار خواهد گرفت. برخی تیم‌های لیگ برتر انگلیس در طول تمرینات باشگاهی خود زانو زدند. این تصاویر پیش از این در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. موسسه ضد نژادپرستی “کیک ایت اوت” نیز ( Kick It Out) خواستار آزادی بازیکنان برای حرکات و ژست‌های این چنینی شده است.

بی‌بی‌‌سی نیز در این باره نوشت: فدراسیون فوتبال انگلیس نیز اعلام کرده که رویکردی منطقی را در مقابل چنین اعتراضاتی در نظر خواهد گرفت. ۴ بازیکن لیگ آلمان مانند جیدون سانشو فوروارد انگلیسی بورسیا دورتموند به دلیل حمایت‌های ابتدایی و آشکار خود از تظاهرات ضد نژادپرستی در پی مرگ جورج فلوید از سوی مقامات بوندس‌لیگا مورد بازخواست قرار گرفتند.

این ۴ بازیکن مجازات نشدند و بوندس‌لیگا اجازه داد تا حمایت‌های اینچنینی در هفته‌های آینده ادامه یابد. لیگ برتر انگلیس در ۱۷ جون و پس از سه ماه تعطیلی در پشت درهای بسته دوباره آغاز شد. جرمی جناس هافبک سابق تیم نیوکاسل که بین سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ بیش از ۲۸۰ بار در لیگ برتر بازی کرده در این باره می‌‌گوید: این یک شروع فوق‌العاده است و من امیدوارم مسئله ملموسی را در این میان ببینیم.

او امیدوار است چنین حمایتی بیش از ۱۲ بازی اول طول بکشد. این بازیکن سابق فوتبال در یک مصاحبه اعلام کرد: فوق‌العاده است که همه بازیکنان و باشگاه‌ها با هم جمع شده‌اند و می‌گویند این موضوع خواسته فعلی آنها است. وی افزود: این پیام بسیار عالی است زیرا لیگ برتر یکی از قدرتمندترین مشاغل جهان است. جناس در ادامه گفت: من فکر می‌کنم یکی از سوالات مردم این باشد که پس از آن چه می‌شود؟ او افزود: بحث‌های زیادی در مورد عدم فرصت برابر برای مربیان سیاه‌پوست وجود دارد. ما باید استخدام مربی و مدیریت برابری بیشتری ایجاد کنیم و تنوع استخدام را افزایش دهیم.

  • نویسنده : فخریه نادری
  • منبع خبر : هفته نامه سفیر