بیشتر سفارتخانه های افغانستان ارتباط خود را با دولت کابل و کشورهای میزبان قطع کرده اند. به گزارش پژواک نیوز، برخی سفارتخانه ها هنوز توسط وزیر پیشین حنیف اتمر و امرالله صالح معاون رئیس جمهور اداره می شوند. به گفته منبع این خبر، ۸۰ درصد از هزینه های سفارتخانه ها با درآمدهای خود آنها از […]

بیشتر سفارتخانه های افغانستان ارتباط خود را با دولت کابل و کشورهای میزبان قطع کرده اند. به گزارش پژواک نیوز، برخی سفارتخانه ها هنوز توسط وزیر پیشین حنیف اتمر و امرالله صالح معاون رئیس جمهور اداره می شوند.

به گفته منبع این خبر، ۸۰ درصد از هزینه های سفارتخانه ها با درآمدهای خود آنها از خدماتی مانند صدور پاسپورت و سایر امکانات تامین می شود!

کارکنان سفارتخانه های افغانستان در فرانسه و آلمان از کشورهای میزبان درخواست پناهندگی کرده بودند.

این منبع افزود: “درآمد سفارتخانه های افغانستان در اروپا به بن و سپس به کابل منتقل می شود. چند روز پیش اتمر با کنسولگری بن تماس گرفت و درخواست کرد تا درآمد حاصل از آن را به حساب بانکی شخصی خود واریز کند که به وزارت امور خارجه منتقل کند.

بنا بر این گزارش، کنسولگری پاسخ داد که نمی تواند این کار را انجام دهد زیرا این پول متعلق به افغانستان و مردم افغانستان است.

این مقام سابق وزارت امور خارجه مدعی شد که امیرخان متقی وزیر امور خارجه فعلی چندین بار تلاش کرده است تا یک دیدار آنلاین با نمایندگان افغان در خارج از کشور ترتیب دهد.

گفته می شود وزیر قصد داشت روز چهارشنبه یک جلسه مجازی با آنها داشته باشد، اما به دلیل غیبت اکثر سفرا این دیدار لغو شد.

یک مقام پیشین وزارت امور خارجه که مایل است نامش فاش نشود به پژواک گفت که ۸۰ درصد از کارمندان، وزارتخانه افغانستان را پس از تصرف کشور توسط طالبان ترک کرده اند.

  • نویسنده : نظیفه نهضت
  • منبع خبر : سفیرنیوز