رهبر ارشد گروه طالبان در واکنش به فشارهای غرب برای ایجاد یک دولت فراگیر افغانستان به الجزیره گفته است که امارت اسلامی طالبان آماده همه شمولی است اما انتخاب را نمی‌خواهند. طالبان می گویند که اعضای اقلیت های قومی در کابینه اعلام شده در ماه گذشته حضور داشته اند و زنان بعدا اضافه خواهند شد. […]

رهبر ارشد گروه طالبان در واکنش به فشارهای غرب برای ایجاد یک دولت فراگیر افغانستان به الجزیره گفته است که امارت اسلامی طالبان آماده همه شمولی است اما انتخاب را نمی‌خواهند.

طالبان می گویند که اعضای اقلیت های قومی در کابینه اعلام شده در ماه گذشته حضور داشته اند و زنان بعدا اضافه خواهند شد.

سهیل شاهین سفیر منتخب گروه طالبان در سازمان ملل متحد در مصاحبه ای اختصاصی با الجزیره گفت: “جامعه بین المللی باید به خواسته های مردم افغانستان احترام بگذارد.

طالبان که قدرت را در ۱۵ آگست به دست گرفتند، به دنبال به رسمیت شناختن امارت اسلامی افغانستان در جامعه بین المللی هستند، اما غرب گفته است که به رسمیت شناخته شدن با رفتار آنها نسبت به زنان و اقلیت ها مرتبط خواهد بود.

اظهارات شاهین در حالی مطرح شد که یک هیئت طالبان به سرپرستی امیرخان متقی وزیر امور خارجه افغانستان وارد دوحه شد تا با مقامات قطری و نمایندگان تعدادی از کشورها از جمله ایالات متحده گفتگو کند.

همچنین انتظار می رود که نهادهای امنیتی از قدرت های منطقه ای و بین المللی با هیئت طالبان که شامل ملا عبدالحق واثق رئیس استخبارات، ملا خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ و شیخ شهاب الدین دلاور است گفتگو کنند.

شاهین رهبر ارشد طالبان به روز پنجشنبه با سفرا و نمایندگان چندین کشور از جمله انگلستان و ایالات متحده در دوحه دیدار کرد.

پیش از این مطلق القحطانی فرستاده ویژه قطر در افغانستان از جامعه بین المللی خواسته بود که با طالبان تعامل کند.

  • نویسنده : صدیقه رسا
  • منبع خبر : الجزیره