فرانچسکا مارینو نویسنده و ژورنالیست ایتالیایی در مقاله ای می نویسد: ” از زمانی که طالبان در ماه آگست سال گذشته در افغانستان به قدرت رسیدند، مردم این کشور معتقدند که به اصطلاح “صلح” این گروه بدتر از جنگ ۲۰ سال گذشته است. سرکوب زنان، هنر و فرهنگ در افغانستان موضع ریاکارانه طالبان را برجسته […]

فرانچسکا مارینو نویسنده و ژورنالیست ایتالیایی در مقاله ای می نویسد: ” از زمانی که طالبان در ماه آگست سال گذشته در افغانستان به قدرت رسیدند، مردم این کشور معتقدند که به اصطلاح “صلح” این گروه بدتر از جنگ ۲۰ سال گذشته است.

سرکوب زنان، هنر و فرهنگ در افغانستان موضع ریاکارانه طالبان را برجسته کرده است.

طالبان گردن مانکن ها را با بیان اینکه این اقدام خلاف شرع است بریدند. آنها همچنین موسیقی در وسایل نقلیه را ممنوع کرده اند و همچنین به رانندگان توصیه کرده اند از حمل و نقل زنانی که حجاب مورد نظر آنها را ندارند خودداری کنند.

رژیم طالبان اقدامات سرکوبگرانه ای را علیه زنان انجام می دهد و وضعیت زنان در زمان به قدرت رسیدن این گروه بدتر شده است. محدودیت هایی برای زنان در کار و تحصیل اعمال شده است.

این نویسنده در مقاله خود نوشته است: “مکاتب به روی دختران بسته شده است، ژورنالیست ها و مخالفان کشته می شوند، موسیقی و فیلم ممنوع شده و وزارت زنان برای همیشه تعطیل شده است.

مارینو در ادامه افزود که در ۲۵ دسمبر ۲۰۲۱، حکومت کابل رسما کمیسیون انتخابات افغانستان را لغو کرده و اظهار داشتند که ما سودمندی آن را نمی بینیم و اگر در آینده نیاز باشد، کمیسیون موقت اسلامی ایجاد خواهیم کرد.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز