دور رفت مرحلۀ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری با برگزاری دو دیدار دیگر به پایان رسید. چهارشنبه شب، تیم فوتبال المپیک لیون پذیرای یوونتوس ایتالیا بود و در نهایت فرانسوی‌ها توانستند با یک گل گورخرها را شکست دهند. در این مسابقه لوکاس توسارت، تک گل تیم لیون را در دقیقه ۳۱ […]

دور رفت مرحلۀ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در فصل جاری با برگزاری دو دیدار دیگر به پایان رسید. چهارشنبه شب، تیم فوتبال المپیک لیون پذیرای یوونتوس ایتالیا بود و در نهایت فرانسوی‌ها توانستند با یک گل گورخرها را شکست دهند. در این مسابقه لوکاس توسارت، تک گل تیم لیون را در دقیقه ۳۱ وارد دروازۀ راه‌راه‌پوشان تورینی کرد تا گام بزرگی برای صعود به مرحلۀ بعد برداشته شود.

در این روز شاگردان مائوریتزیو ساری نتوانستند حتی یک شوت درون چارچوب به ثبت برسانند. یوونتوس حالا باید در انتظار بازگشت در مسابقه دوم در تورین بماند تا بتواند رویای پایان دادن به حسرت ۲۵ سالۀ قهرمانی در اروپا را همچنان زنده نگه دارد.

اما حواشی پیش از این مسابقه، بر ابعاد ورزشی آن غلبه داشت.
در حالی که این روزها ایتالیا به اصلی‌ترین مرکز شیوع کرونا در اروپا تبدیل شده، ۳ هزار هوادار تورینی برای تماشای این مسابقه راهی لیون شده بودند. این در حالی بود که فرانسوی‌ها مخالف این موضوع و خواهان ممنوعیت حضور هواداران گورخرها برای این مسابقه در شهرشان بودند. با این وجود آنها بدون مشکل توانستند برای تماشای این مسابقه به فرانسه بیایند و تیم مورد علاقه خودرا تشویق کنند.

در دیگر مسابقه مرحلۀ یک هشتم نهایی، رئال مادرید در خانه مغلوب منچسترسیتی شد. در مسابقه‌ای که اولین جدال زین‌الدین زیدان و پپ گواردیولا در قامت سرمربی به شمار می‌رفت، این سفیدپوشان مادریدی بودند که در دقیقه ۶۰ با گل ایسکو پیش افتادند.

اما این پایان کار نبود و منچستری‌ها در دقایق ۷۸ و ۸۳ با گل‌های گابریل ژیسوس و کوین دی‌بروینه از میزبان پرافتخار خود عبور کردند. شب تلخ مادریدی‌ها در دقیقه ۸۶ با اخراج سرخیو راموس تکمیل شد تا شاگردان زیدان بدون ادن هازارد، ستاره مصدوم و البته کاپیتان این تیم به علت محرومیت، به ورزشگاه اتحاد بروند.

بازی‌های دور برگشت مرحلۀ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، از روز سه‌شنبه ۲۰ اسفند و با مسابقۀ تیم‌های والنسیا و آتلانتا در اسپانیا و لایپزیک و تاتنهام در آلمان پی گرفته خواهد شد.