گروه طالبان روز چهار شنبه در اعلامیه ای خواستار قطع پرواز های طیاره های بی سر نشین امریکایی در فضای افغانستان شدند. این گروه هشدار داده است که اگر ایالات متحده پرواز های این هواپیما ها را متوقف نکند، عواقبی در پی خواهد داشت. گروه طالبان تایید کرده اند که طیاره های بی سرنشین امریکایی […]

گروه طالبان روز چهار شنبه در اعلامیه ای خواستار قطع پرواز های طیاره های بی سر نشین امریکایی در فضای افغانستان شدند. این گروه هشدار داده است که اگر ایالات متحده پرواز های این هواپیما ها را متوقف نکند، عواقبی در پی خواهد داشت.
گروه طالبان تایید کرده اند که طیاره های بی سرنشین امریکایی همچنین در فضای افغانستان پرواز می‌کنند. همچنان در اعلامیه ای که از طریق توییتر نشر شده، گفته اند که ایالات متحده با به کار گیری این طیاره ها در افغانستان، همه حقوق و قوانین بین المللی و همچنین تعهدات خود در توافقنامه دوحه را نقض کرده است.
مقامات امریکایی تا هنوز در این مورد ابراز نظر نکرده اند.
طالبان ماه گذشته پس از خروج نیروهای امریکایی و دیگر نیروهای غربی در افغانستان به قدرت رسیدند. به این ترتیب ماموریت نظامی و دیپلماتیکی که بلافاصله پس از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ بر ایالات متحده امریکا آغاز شده بود، پایان یافت.
ظاهراً این هواپیما های بی سرنشین ایالات متحده امریکا به خاطر تهدیدهای احتمالی داعش و شبکه القاعده در فضای افغانستان پرواز می کنند. پیش از این وزارت دفاع امریکا گفته بود که برای حملات هوایی در افغانستان اختیار کامل دارد و نیازی به هماهنگی با گروه طالبان وجود ندارد.
مقام های نظامی امریکا همزمان با پروسه خروج. نیروهای این کشورگفته بودند که قابلیت های در منطقه دارند تا تهدید های احتمالی تروریستی در افغانستان را نظارت کرده و در صورت نیاز مورد حمله قرار دهد.

  • نویسنده : نظیفه نزهت
  • منبع خبر : سفیر نیوز