حکومت افغانستان در توافقی خدمات امنیتی میدان‌های هوایی بین‌المللی کشور در پایتخت، شمال، جنوب و غرب افغانستان را به یک شرکت اماراتی سپرد. دولت افغانستان در توافقی خدمات امنیتی، مدیریت عملیاتی، خدمات زمینی، سیستم سازی و فناوری میدان های هوایی بین‌المللی افغانستان در کابل، بلخ، قندهار و هرات را به یک شرکت اماراتی واگذار کرد. […]

حکومت افغانستان در توافقی خدمات امنیتی میدان‌های هوایی بین‌المللی کشور در پایتخت، شمال، جنوب و غرب افغانستان را به یک شرکت اماراتی سپرد.

دولت افغانستان در توافقی خدمات امنیتی، مدیریت عملیاتی، خدمات زمینی، سیستم سازی و فناوری میدان های هوایی بین‌المللی افغانستان در کابل، بلخ، قندهار و هرات را به یک شرکت اماراتی واگذار کرد. ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توافق در حضور اشرف غنی، رئیس جمهور، مشاور امنیت ملی، سرپرست وزارت مالیه، رئیس اداره امور و شمار دیگری از مقامات بلندپایه دولتی توسط «منصور المنصوری» رئیس شرکت G42 امارات متحده عربی و «محمد قاسم وفایی زاده» رئیس اداره هوانوردی افغانستان امضا شد.

«عطالله نصیب» رئیس واحد تسهیل سرمایه‌گذاری در این مراسم گفت که توافقنامه‌ها شامل خدمات امنیتی، مدیریت عملیاتی، خدمات زمینی و سیستم‌سازی و فناوری فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان از جمله فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی، مولانا جلال الدین بلخی، احمدشاه بابا و هرات می‌باشد. رئیس جمهور افغانستان نیز اظهارداشت که فرودگاه بین‌المللی حامد کرزی ظرفیت‌های زیادی دارد تا به بستر کارگو و مسافرین مبدل گردد، فرودگاه‌های بین‌المللی احمدشاه بابا و هرات فاصله کوتاه به امارات متحده عربی دارند و فرودگاه بین‌المللی مولانا جلال الدین بلخی نیز می‌تواند به نقطه وصل با آسیای مرکزی مبدل گردد.

  • نویسنده : نسرین متین