ترمپ افزود: پرونده ما با قدرت ادامه پیدا می‌کند. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که غلبه خواهیم کرد. در راستای منافع کشورمان، از امیلی و تیمش می خواهم که در رابطه با پروتکل های اولیه کاری را که لازم است انجام دهد.

رییس جمهور امریکا با انتشار پیامی در توئیتر اعلام کرد که دستور آغاز روند انتقال قدرت به جو بایدن را صادر نموده و اکنون کار های لازم در حال انجام است. امیلی مورفی، رییس اداره کل خدمات عمومی امریکا (جی‌اس‌ای)، در نامه‌ای رسما جو بایدن را به عنوان پیروز انتخابات شناخته و خبر داده که آماده آغاز روند رسمی انتقال قدرت است. ترمپ هم در رشته توئیتی با تایید این مطلب گفت که دستور داده تا مقدمات مرسوم و لازم آغاز شود.

دونالد ترمپ، رییس جمهور فعلی امریکا که سعی داشت از موضوع انتقال قدرت فرار کند و نتایج انتخابات را زیر سوال برده بود در پیامی توئیتری نوشت: من در راستای منافع کشورم، به اداره خدمات عمومی امریکا دستور آغاز روند انتقال قدرت را داده ام. از ایمیل مورفی، رییس سازمان خدمات عمومی برای فداکاری سرسختانه و وفاداری‌اش به امریکا تشکر کنم، او مورد آزار و تهدید قرار گرفته است و من نمی‌خواهم این اتفاقات برای او، خانواده‌اش و کارکنان سازمان خدمات عمومی تکرار شود.

ترمپ افزود: پرونده ما با قدرت ادامه پیدا می‌کند. ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و معتقدیم که غلبه خواهیم کرد. در راستای منافع کشورمان، از امیلی و تیمش می خواهم که در رابطه با پروتکل های اولیه کاری را که لازم است انجام دهد. به تیمم هم همین را گفته مورفی در نامه ای اعلام کرد که بایدن به منابع و خدمات فدرال دسترسی خواهد داشت تا روند انتقال قدرت به وی تسهیل شود.

این نخستین گام در دولت امریکا برای شروع روند انتقال قدرت است که طی دو هفته گذشته جنجال آمیز شده بود چرا که دولت ترمپ با وجود گذشت دو هفته از مشخص شدن پیروزی جو بایدن در رای‌گیری سوم نوامبر، از ارسال چنین نامه‌ای از سوی اداره کل خدمات جلوگیری کرده بود. تیم انتقالی جو بایدن، رییس جمهور منتخب امریکا نیز از تصمیم دونالد ترمپ در راستای موافقت با انتقال مسالمت آمیز قدرت استقبال کرد.

  • نویسنده : مریم متین
  • منبع خبر : هفته‌نامه سفیر