خشونت در افغانستان در جریان عقب نشینی نهایی ایالات متحده، بیش از ۸ هزار خانواده را بیجا کرده است (سیاست دیلی) در میان عقب نشینی نهایی امریکایی از افغانستان و با شدت گرفتن جنگ بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان، بیش از ۸ هزار خانواده در حداقل پنج ولایت آواره شده اند. طلوع نیوز به […]

خشونت در افغانستان در جریان عقب نشینی نهایی ایالات متحده، بیش از ۸ هزار خانواده را بیجا کرده است
(سیاست دیلی)
در میان عقب نشینی نهایی امریکایی از افغانستان و با شدت گرفتن جنگ بین نیروهای امنیتی افغانستان و طالبان، بیش از ۸ هزار خانواده در حداقل پنج ولایت آواره شده اند.
طلوع نیوز به نقل از بیجا شدگان گزارش داد که تعداد زیادی از خانواده ها با کمبود سرپناه، دسترسی به خدمات صحی، آموزشی و سایر امکانات برای زندگی عادی روبرو هستند.
در هفته های اخیر افغانستان شاهد حوادث خشونت آمیز بوده است که منجر به تلفات نیروهای امنیتی و افراد ملکی افغانستان شده است. خروج ایالات متحده در جریان است و قرار است تا ۱۱ سپتمبر به پایان برسد.
براساس گزارشات، درگیری های سنگین در پنج ولایت از جمله بغلان، هلمند، کندز، قندهار و لغمان طی چند هفته گذشته ادامه دارد.
شریف الله شفیق رئیس اداره پناهندگان در ولایت بغلان گفت: “دولت افغانستان متعهد شده است تا به نیازهای خانواده های بیجا شده پاسخ دهد.
سید عبدالباسط حیدری سخنگوی وزارت پناهندگان افغانستان نیز اظهار داشت: “ما برنامه ریزی کرده ایم تا به هموطنان خود که از خانه های خود رانده شده اند کمک کنیم. ما در حال کار با سازمانهای غیردولتی خارجی هستیم تا نیازهای آنها را برطرف کنیم.
روز پنجشنبه پنتاگون اعلام کرد که پس از خروج آمریکا احتمال هر تعداد احتمالاتی از جمله تسخیر کشور توسط طالبان یا شکست طالبان توسط نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان وجود دارد!