وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سخنرانی و پرسش و پاسخ در واشنگتن گفته است که باید همیشه مراقب ایران باشیم. به گفته او امریکا باید همیشه در قبال کشورهایی همچون ایران و کریا شمالی هوشیار باشد. ایران و کریایی شمالی دو کشوری است که با امریکا دشمنی دیرینه دارد.

سفیر: وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سخنرانی و پرسش و پاسخ در واشنگتن گفته است که باید همیشه مراقب ایران و کوریای شمالی باشیم. به گفته او امریکا باید همیشه در قبال کشورهایی همچون ایران و کوریای شمالی شمالی هوشیار باشد. ایران و کوریای شمالی شمالی دو کشوری است که با امریکا دشمنی دیرینه دارد.

به نقل از سایت وزارت دفاع امریکا و کیودو، مارک اسپر وزیر دفاع ایالات متحده در جریان سخنرانی و پرسش و پاسخ در واشنگتن گفته ما با تهدیدهای مستمر از سوی کشورهای یاغی مانند ایران و کوریای شمالی روبه‌رو هستیم و باید دائماً در قبال این کشورها هوشیار باشیم.

ایالات متحده امریکا قبلاَ ضرب الاجل یا التیماتوم کوریای شمالی برای از سرگیری مذاکرات خلع سلاح را نادیده گرفته است. پس از این که گفتگوهای سران دو کشور کوریای شمالی و ایالات متحده در ماه فبروری سال گذشته به بن بست مواجه شد، مذاکرات میان دو کشور متوقف شده است.

اسپر در نشستی با دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشکده مطالعات پیشرفته بین‌المللی جان هاپکینز در واشنگتن، مدعی شد: ایران کشوری است که از زمان انقلاب، طی ۴۰ سال گذشته مسوول اقدامات مخرب در خاورمیانه است. ایران یکی از کشورهای است که در منطقه از گیروهای مختلف در افغانستان، سوریه و عراق حمایت مالی و تجهیراتی کرده است.

ایران در طول چهل سال گذشته از جنگجویان گروه های مختلف و در بیست سال پسا گروه طالبان از افراد گروه طالبان در مناطق مختلف افغانستان حمایت کرده است.

مارک اسپر در جریان نشست خود در مؤسسه جان هاپکینز در عین حال با اشاره به حضور روسیه و چین در خاورمیانه می‌گوید نهاد تحت رهبری او باید در قبال این کشورها و اقدامات آن‌ها نیز هوشیار باشد.

  • نویسنده : احمد مصدق
  • منبع خبر : کیودو