شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان معتقد است، ایالات متحده باید به پاکستان اهمیتی را بدهد که شایسته آن است. اگرچه ایالات متحده از پاکستان برای توقف پیشروی طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان کمک خواسته است، اما جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده تا کنون در این مورد با عمران خان نخست […]

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان معتقد است، ایالات متحده باید به پاکستان اهمیتی را بدهد که شایسته آن است. اگرچه ایالات متحده از پاکستان برای توقف پیشروی طالبان و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان کمک خواسته است، اما جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده تا کنون در این مورد با عمران خان نخست وزیر صحبت نکرده است.

اما قریشی فکر نمی کند که پاکستان باید نگران دریافت نکردن تماس تلفنی از سوی بایدن باشد. قریشی گفت: “اگر ایالات متحده نشان دهد که تمایلی به همکاری با پاکستان ندارد، خود را نیز در معرض خطر قرار می دهد.

قریشی اظهار داشت: “آمریکا خواهان ثبات در افغانستان است، ما نیز همین را می خواهیم. ایالات متحده می گوید هیچ راه حل نظامی برای افغانستان وجود ندارد، ما همین را می گوییم!”

او افزود: “آنها می گویند باید از طریق گفتگوهای جامع یک راه حل پیدا شود، ما نیز همین را می گوییم. اجازه دهید حاکمان طالبان و افغانستان دور هم بنشینند و درباره آینده خود تصمیم بگیرند. او تاکید کرد که پاکستان برای امنیت و بقای خود و برای صلح و ثبات در افغانستان تلاش می کند.

  • منبع خبر : سفیر نیوز