عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان و فرانسوا فیلیپ وزیر امور خارجه کانادا در گفتگوی تلفنی روی موضوعات سیاسی افغانستان را بررسی کردند. وزرای امور خارجه ازبکستان و کانادا بر لزوم برقراری صلح در افغانستان، جلب این کشور به پروسه های اقتصادی و بازرگانی و زیربنایی در آسیای مرکزی تاکید کردند. افغانستان از پنج […]

عبدالعزیز کامل اف وزیر امور خارجه ازبکستان و فرانسوا فیلیپ وزیر امور خارجه کانادا در گفتگوی تلفنی روی موضوعات سیاسی افغانستان را بررسی کردند. وزرای امور خارجه ازبکستان و کانادا بر لزوم برقراری صلح در افغانستان، جلب این کشور به پروسه های اقتصادی و بازرگانی و زیربنایی در آسیای مرکزی تاکید کردند.

افغانستان از پنج سال به این سو تلاش دارد تا برنامه های تجاری و اقتصادی خود را در آسیا مرکزی توسعه دهد. حکومت افغانستان بارها گفته است که تلاش دیپلماتیک آنان برای گسترش برنامه های اقتصادی خوب بوده است.

عبدالعزیز کامل اف و فرانسوا فیلیپ در این گفتگوی تلفنی همچنین چگونگی و چشم انداز روابط دو کشور، همکاری های متقابل در چارچوب سازمان های بین المللی را بررسی کردند. طرفین علاقمندی خودرا برای ورود فعال شرکت های بازرگانی کانادا به بازار ازبکستان و اجرای طرح های سرمایه گذاری در زمینه های انرژی تجدید پذیر، صنعت و کشاورزی را اعلام کردند.

وزرای امور خارجه در این تماس تلفنی همچنین وضعیت کنونی در جهان ناشی از شیوع کرونارا نیز بررسی کردند. آنها بر اهمیت انجام تلاش های مشترک برای کاهش تاثیر منفی پاندمی تاکید کردند. وزیر اور خارجه کانادا در این زمینه اعلام کرد که این کشور برای مبارزه با کرونا به ازبکستان معادل ۲۵۰ هزار دلار اختصاص می دهد.

  • نویسنده : نسرین متین
  • منبع خبر : هفته نامه سفیر